Kuinka lemmikinhoitajana rakennan luottamuksen asiakkaisiini?
Paras tapa rakentaa luottamusta lemmikinhoitajana on asettua asiakkaan asemaan ja miettiä, mikä hänelle on tärkeintä. Mieti itse: lemmikkisi jättäminen tuntemattomalle ihmiselle voi olla todella hermoja raastavaa! Mitä haluaisit lemmikinomistajana tietää tai kokea, jotta olosi tuntuisi mukavalta? Nämä kysymykset sinun pitäisi esittää itsellesi lemmikinhoitajana.
Kun olet kasvattamassa lemmikinhoitobisnestäsi, on monia hyviä käytäntöjä, joita voit omaksua, jotta asiakkaasi ja heidän lemmikkinsä olisivat tyytyväisiä. Näihin kannattaa palata myös silloin, jos olet ollut lemmikinhoitajana jo jonkin aikaa ja haluat kehittää toimintaasi.
Miksi asiakkaiden luottamuksen saaminen on tärkeää?
Luottamus ja turvallisuus ovat tärkeimmät arvot, joita lemmikinhoitajan on noudatettava. Ne ovat Pawshake-yhteisön kulmakivi ja hyvämaineisen lemmikinhoitoyrityksen keskeinen osa.
Ajan myötä lemmikinomistajat näkevät lemmikkinsä enemmänkin kuin vain karvaisena ystävänä. Sen sijaan lemmikit ovat nyt rakastettu osa perhettä. Useimmilla lemmikinomistajilla on uskomattoman vahva side lemmikkiinsä, ja he ovat huolissaan, kun joutuvat viettämään aikaa poissa niiden luota. Kun tähän lisätään vielä pandemia, monet meistä viettävät lemmikkiensä kanssa paljon enemmän aikaa kuin normaalisti.
Näin ollen lemmikit ja niiden omistajat voivat tuntea ahdistusta ollessaan erossa toisistaan. Lemmikinhoitajana saatat joutua rauhoittelemaan asiakastasi ja auttamaan häntä, kun hän ensimmäisen kerran varaa palveluitasi.
Mikä on tärkeintä lemmikinomistajalle?
Lemmikinomistajille on todella tärkeää hyvä viestintä, kokemus, rehellisyys, selkeät odotukset sekä yksityiskohtien huomioiminen.
Monet uudet lemmikinomistajat eivät ehkä tiedä mitä odottaa, kun he varaavat lemmikinhoitajan. Siksi sinun on ehkä autettava heitä ja tarjottava lisätietoa ennen kuin he edes tajuavat kysyä sitä. Älä pidä mitään itsestäänselvyytenä! Varmista esimerkiksi, että lemmikinomistajat ovat tietoisia tutustumistapaamisen tärkeydestä ennen varausta. Kysy heiltä myös kysymyksiä ja anna heidän kysyä sinulta, jotta voitte luoda selkeät raamit. Ja lopuksi, ole rehellinen kokemuksestasi ja siitä, mikä tuntuu sinusta hyvältä. Jos tunnet olosi ylivoimaiseksi tietyn lemmikin kanssa, on parempi olla varuillaan. Kerro huolenaiheesi lemmikinomistajalle ja kieltäydy varauspyynnöstä.
Millä tavoin lemmikinomistajaan rakennetaan luottamus?
Jotta saat lemmikinhoitobisneksesi kukoistamaan, vaatii se hieman ylimääräistä suunnittelua. Nämä hyväksi havaitut menetelmät perustuvat oikeilta lemmikinomistajilta saatuun palautteeseen, joten voit luottaa siihen, että ne todella toimivat.
- Viestintä: Lemmikinomistajat haluavat kuulla sinusta säännöllisesti, joten muista lähettää päivityksiä siitä, miten heidän lemmikkinsä voi. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, joten lähetä myös kuvia lemmikistä.
- Aikaisemmat arvostelut: Varmista, että teet varaukset aina Pawshake-sivuston kautta. Näin voit kerätä arvosteluja lemmikinomistajilta, jotka voivat suositella loistavaa palveluasi.
- Päivitä profiilisi: älä jätä tietoja pois kuvauksestasi tai galleriastasi. Tarjoa sen sijaan runsaasti tietoa palveluistasi, kuten kuinka pitkiä kotikäyntejä ja lenkkejä teet, mitä tarjoat päivähoidon aikana jne. Muista myös lisätä kuvia kodistasi, mikäli tarjoat palveluja kotonasi.
- Kalenteri: Päivitä kalenteriasi säännöllisesti, jotta lemmikinomistajat tietävät, milloin olet vapaa. Tyhjä kalenteri kertoo omistajalle mahdollisuudesta tehdä varauspyyntö.